mandag den 4. februar 2013

25 KM +

Hvor går det bare godt i øjeblikket! Jeg er i fuld gang igen og begynder efterhånden at tro en smule på at jeg kommer til Bornholm i april og at jeg muligvis også gennemfører skidtet. Jeg har, som tidligere nævnt, skrottet kvalitetstræningen, idet min fornemmelse er, at det har været hovedårsagen til mine skader. Nu løber jeg alle ture i LSD tempo (ok - næsten alle) som pt. hedder ca 5.45/km - og det synes jeg fungerer ret godt i lyset af at jeg blot skal gennemføre de løb jeg har meldt mig til i foråret.
Søndag nåede jeg ud over 25 km for første gang i denne omgang. OP klokken 06 og en rolig klargøring til tur med masser af strækøvelser. Det var stadig mørkt da jeg begav mig ud, men mørket forvandledes til den smukkeste violette vintermorgen med rimfrost. Der er noget ganske særligt over disse weekendmorgenture, som jeg ser frem til hele ugen, med stor længsel. Og når så vejret spiller med, så kan man jo kun blive helt høj.


Målet var i første omgang at nå ud på de 16-18 km, hvilket plejer at kunne opnås ved at løbe rundt om de 3 lokale søer og så efterfølgende slå en løkke på afhængig af dagsformen. Denne dag blev det så en af de større løkker, da jeg følte mig frisk og vejret var skønt. Fedt at være nået så langt!

Onsdag i denne uge står den på workshop hos Claus Posemand. Jeg har tidligere fået en enkelt time hos ham og en elektronisk opfølgning, men jeg tror det vil give noget at nappe hele workshoppen med. Jeg kunne godt bruge nogle flere supplerende øvelser til at forbedre teknikken og det ved jeg der er på programmet hos Claus. Jeg er også sikker på at jeg ikke får det gyldne stempel for "perfect pose" endnu, så det bliver også godt at blive rettet lidt til. Det glæder jeg mig meget til og jeg skal selvfølgelig nok følge op på workshoppen her på bloggen

Sidste fredag fik jeg lavet lidt mere video af mig selv. Jeg prøvede at optage i to tempi - dels mit LSD tempo og dels i tempo 4.40/min. Der var faktisk lidt relevant læring på baggrund af disse optagelser. Generelt synes jeg det ser ok ud, men jeg hænger stadig lidt med bagbenet når jeg løber langsomt. Det er imidlertid som om at dette problem bliver mindre ved højere tempo. Se selv:



På den lange tur i weekenden kunne jeg godt mærke en af ulemperne ved ikke at få slappet ordentligt af i skuldrene: Jeg blev  træt/øm i skuldre og nakke, så det er helt klart en af de ting jeg skal have arbejdet med. Jeg synes nu ellers ikke at jeg spænder i skuldrene, men det må jeg jo gøre alligevel, på en elelr anden måde.



2 kommentarer:

  1. Det ser sgu da meget godt ud, Torben! :-)

    SvarSlet
  2. Tak Peter. Ja, jeg synes det går den rigtige vej - video er et knaldgodt værktøj :-)

    SvarSlet